Od dwóch tygodni poruszam się
rowerem z silnikiem spalinowym. Jazda jest całkiem przyjemna,
ponieważ silnik jest na dotarciu, nie mogę w pełni sprawdzić jego
osiągów. Według producenta silnik o pojemności 48cm posiada
moc 1,68kW, prędkość maksymalna na kołach 26' około 45km/h,
zużycie paliwa około 1,2 litra/100km.
Co do mocy to trudno mi to sprawdzić, przynajmniej na razie. Przez
pierwsze 500 km muszę jeżdzić z prędkością do 20km/h i nie
przeciążać silnika, aby go dobrze dotrzeć. Jeżdżę więc na
równych odcinkach i wyjeżdżam na minimalne wzniesienia,
silnik daje sobie radę przy mojej wadze 92kg, plus jakiś bagaż,
który zawsze ze sobą mam.Pod górki wyłaczam silnik i
wyjeżdżam noramlnie pedałując.Prędkości maksymalnej też póki
co nie sprawdzałem.Całkowity dystans jaki do tej pory przejechałem
z właczonym silnikiem to 150 km, powoli, spokojnie, nie
przekraczając prędkości 20km/h. Zużycie paliwa na chwilę obecną
wynosi 2,5 litra na 100km. Podobno silniki dwusuwowe więcej palą na
dotarciu, więc mam nadzieję, że jeszcze się to zmniejszy, ale na
te 1,2 litra o których pisze producent raczej bym nie liczył.
Do paliwa leje wysokiej klasy olej Midland Micro 2T, pełny syntetyk,
niskodymowy, koszt to około 15zł za 0,5litra. Faktycznie silnik nie
dymi, podobno ten olej spala się całkowicie i nie zostawia osadów
i nagaru w cylindrze, ale to dopiero sprawdzę za jakiś czas. Na
dotarciu producent zaleca mieszankę 1:16, potem 1:20, a więc dość
dużo oleju trzeba dolewać do paliwa. Świadczy to o tym, że silnik
nie jest wykonany z bardzo wytrzymałych materiałów i raczej
trzeba o niego dbać, żeby długo posłużył. Jaka jest żywotność
takiego silnika trudno mi powiedzieć, szukam informacji na ten
temat, zamierzam też samemu to sprawdzić. Jak już pisałem
wcześniej jazda jest przyjemna, rower dobrze się prowadzi, trzyma
się drogi z racji większej masy.Praktycznie minimalne przekręcenie
manetki rozpedza go do 20km/h i wtedy odpuszczam, żeby nie
przekraczać zalecanej prędkości przy docieraniu. Hałas silnika
umiarkowany, myślałem,że będzie gorzej, zobaczę co będzie w
przyszłości przy większych obrotach i prędkościach.
Witam kolegę , trafiłem na tę stronę trochę przypadkiem szukając informacji o silnikach do roweru bo coś się zaraziłem takim pomysłem
OdpowiedzUsuńale jestem jeszcze na etapie poszukiwań .
Bardzo fajnie przekazałeś swoje spostrzeżenia za co wielkie dzięki
ciekaw jestem jak do tej pory spisuje się ten silniczek bo przeglądałem
oferty SKY HAWK ale cena to dobrze ponad 1000 zł. trochę odstrasza
Czekam na nowe wpisy i pozdrawiam Piotr Z.
Teraz te silniki można znaleźć na allegro ja 50cc kupiłem za 430 zł.
UsuńGoogle mnie tu wpuścił
OdpowiedzUsuń3 lata użytkuje silnik 80ccm. zrobilem ok 5000km. W tym czasie umarl gaźnik umarła piasta tylna. Mozowanie napedu przez gumowe polaczenie to porazka. Wstawilem 7 biegowa piaste nexusa, jej kolnierz z dziurkami jest swietnym elementem montazowym do zebatki, którą to wycialem w zakladzie rzemieslniczym na szersze zeby aby lepiej pasowalo. Padniety gaznik bedacy nieporozumieniem wymienilem na chinskie dellorto z filtrem stozkowym. Na dyszy 68 da się rowerem rozpedzić do 70km/h. Ten gaxnik zapewnia duzo lepsza dynamike i moment silnika od samego dolu. zatem mozna ruszac bez pedałowania. W ostatnia zime rozebralem silnik nie zauwazylem nadmiernego zuzycia w srodku. zrobilem szlif dolotu do cylindra tak by caly wlot byl otwierany a nie przyslaniany przez tlumik. (patrz fora rowerowo silnikowe w USA)
TEraz silnik ma zupelnie inna dynamikę i oszczedniejsze spalanie. zapala z taka latwoscia ze mam tak ustawiony ze na wolnych obrotach gasnie dla oszczednosci.
Jezdze tym do pracy po pare km dziennie po miescie i jestem mega zadowolony. spalania nie moge podac na dluzszym dystansie bo robie max wycieczki po 10km przez miasto.
Pradnica (bialy kabelek) to nieporozumienie przy obciazeniu 2.5W brakuje mocy na iskrę. rozwiazaniem jest zalaczenie oswietlenia pod odpaleniu i zagrzaniu silnika. Swiece polecam wymienić na NGK od sprzętu ogrodniczego bo oryginal w zimie ma probley z iskrą.
Czarny bak ma te wadę iż pozostawiony rower na sloncu szybko traci paliwo przez odparowanie. Zdecydowanie bym teraz wzial bak typu chrom. Sprzęglo jest marnej jakości ale jeszcze sie nie zuzylo. Po podgrzaniu nie wysprzęgla całkowicie trzeba sobie regulować na bierzaco.
Dla tych co się zastanawiają to silnik 80cm i 48 wygladaja tak samo nie do odróżnienia. Brak tabliczki znamionowej dodatkowo utrudnia rozpoznanie typu.
Pozdrawiam
Jak coś to pisz swireeq@tlen.pl.
jezdze juz calkiem sporo na tym silniku. Jestem mega zadowolony. Podzespoly silnika sa slabej jakosci. Najlepiej jak sie samemu ulepszy jakl najwiecej rzeczy np. wydech jak na blogu.
OdpowiedzUsuńJa ulepszylem cdi z lepsza fajka gaznik od sky hawka. polecam koniecznie zmienic lanuch na orginalny lzejszy ja kupilem did bo ten chinski to badziew stulecia. Teraz mam znacznie nizsze spalanie a opory jak przy jezdzie rowerem na chinskim lancuchu daleko niezajade takie ciezkie opory toczenia. Nalezy wzmocnic zabezpieczy nyple zeby sie nieodkrecaly ci szprychy przez wibracje silnika. Duzo czesci znacznie lepszych mozna kupic z ebay z stamtad mam lepsze cdi i fajka i przewodem usa daje mi lepsze odpalanie i wodoszczelnosc podaczas jazdy w deszcz no i fajka mocniejsza to iskra zawesze jest.
Witam jak taki silnik w rowerze wygląda ze strony prawnej i jak ewentualnie się bronic gdyby policja się doczepiła.Przepraszam ze pisze tu ale nie wiem gdzie napisać a jestem zainteresowany taka modyfikacja roweru z góry dziękuje.
OdpowiedzUsuńGzie mozma kupic
OdpowiedzUsuńMam pytanie jak docierać silnik spalinowy ja mam 80 ile km trzeba zrobić jaką prędkością jeździć ile taki motorek spali paliwa
OdpowiedzUsuńpierwsze 80km do 25km/h i mieszanka 1:16 , od 80km do 200km do 35km/h i na mieszance 1:20 , od 200km do 500km na 1:25 i mozna juz testować vmax a potem już 1:30(na mineralnych lub nawet 1:40 (ale to tylko na olejach synteyucznych i półsyntetycznych). C.d olei polecam na docoeranie olej pół lub syntetyczny , a po docieraniu najtańszy olej mixol S. Na początku spalanie moze byc nawet 3-6l/100 , ale po 500km normuje sie na ok. 2l/100
OdpowiedzUsuń