piątek, 8 marca 2013

Jazda rowerem z silnikiem spalinowym




Od dwóch tygodni poruszam się rowerem z silnikiem spalinowym. Jazda jest całkiem przyjemna, ponieważ silnik jest na dotarciu, nie mogę w pełni sprawdzić jego osiągów. Według producenta silnik o pojemności 48cm posiada moc 1,68kW, prędkość maksymalna na kołach 26' około 45km/h,
zużycie paliwa około 1,2 litra/100km. Co do mocy to trudno mi to sprawdzić, przynajmniej na razie. Przez pierwsze 500 km muszę jeżdzić z prędkością do 20km/h i nie przeciążać silnika, aby go dobrze dotrzeć. Jeżdżę więc na równych odcinkach i wyjeżdżam na minimalne wzniesienia, silnik daje sobie radę przy mojej wadze 92kg, plus jakiś bagaż, który zawsze ze sobą mam.Pod górki wyłaczam silnik i wyjeżdżam noramlnie pedałując.Prędkości maksymalnej też póki co nie sprawdzałem.Całkowity dystans jaki do tej pory przejechałem z właczonym silnikiem to 150 km, powoli, spokojnie, nie przekraczając prędkości 20km/h. Zużycie paliwa na chwilę obecną wynosi 2,5 litra na 100km. Podobno silniki dwusuwowe więcej palą na dotarciu, więc mam nadzieję, że jeszcze się to zmniejszy, ale na te 1,2 litra o których pisze producent raczej bym nie liczył. Do paliwa leje wysokiej klasy olej Midland Micro 2T, pełny syntetyk, niskodymowy, koszt to około 15zł za 0,5litra. Faktycznie silnik nie dymi, podobno ten olej spala się całkowicie i nie zostawia osadów i nagaru w cylindrze, ale to dopiero sprawdzę za jakiś czas. Na dotarciu producent zaleca mieszankę 1:16, potem 1:20, a więc dość dużo oleju trzeba dolewać do paliwa. Świadczy to o tym, że silnik nie jest wykonany z bardzo wytrzymałych materiałów i raczej trzeba o niego dbać, żeby długo posłużył. Jaka jest żywotność takiego silnika trudno mi powiedzieć, szukam informacji na ten temat, zamierzam też samemu to sprawdzić. Jak już pisałem wcześniej jazda jest przyjemna, rower dobrze się prowadzi, trzyma się drogi z racji większej masy.Praktycznie minimalne przekręcenie manetki rozpedza go do 20km/h i wtedy odpuszczam, żeby nie przekraczać zalecanej prędkości przy docieraniu. Hałas silnika umiarkowany, myślałem,że będzie gorzej, zobaczę co będzie w przyszłości przy większych obrotach i prędkościach.

8 komentarzy:

  1. Witam kolegę , trafiłem na tę stronę trochę przypadkiem szukając informacji o silnikach do roweru bo coś się zaraziłem takim pomysłem
    ale jestem jeszcze na etapie poszukiwań .
    Bardzo fajnie przekazałeś swoje spostrzeżenia za co wielkie dzięki
    ciekaw jestem jak do tej pory spisuje się ten silniczek bo przeglądałem
    oferty SKY HAWK ale cena to dobrze ponad 1000 zł. trochę odstrasza
    Czekam na nowe wpisy i pozdrawiam Piotr Z.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz te silniki można znaleźć na allegro ja 50cc kupiłem za 430 zł.

      Usuń
  2. Google mnie tu wpuścił
    3 lata użytkuje silnik 80ccm. zrobilem ok 5000km. W tym czasie umarl gaźnik umarła piasta tylna. Mozowanie napedu przez gumowe polaczenie to porazka. Wstawilem 7 biegowa piaste nexusa, jej kolnierz z dziurkami jest swietnym elementem montazowym do zebatki, którą to wycialem w zakladzie rzemieslniczym na szersze zeby aby lepiej pasowalo. Padniety gaznik bedacy nieporozumieniem wymienilem na chinskie dellorto z filtrem stozkowym. Na dyszy 68 da się rowerem rozpedzić do 70km/h. Ten gaxnik zapewnia duzo lepsza dynamike i moment silnika od samego dolu. zatem mozna ruszac bez pedałowania. W ostatnia zime rozebralem silnik nie zauwazylem nadmiernego zuzycia w srodku. zrobilem szlif dolotu do cylindra tak by caly wlot byl otwierany a nie przyslaniany przez tlumik. (patrz fora rowerowo silnikowe w USA)
    TEraz silnik ma zupelnie inna dynamikę i oszczedniejsze spalanie. zapala z taka latwoscia ze mam tak ustawiony ze na wolnych obrotach gasnie dla oszczednosci.
    Jezdze tym do pracy po pare km dziennie po miescie i jestem mega zadowolony. spalania nie moge podac na dluzszym dystansie bo robie max wycieczki po 10km przez miasto.
    Pradnica (bialy kabelek) to nieporozumienie przy obciazeniu 2.5W brakuje mocy na iskrę. rozwiazaniem jest zalaczenie oswietlenia pod odpaleniu i zagrzaniu silnika. Swiece polecam wymienić na NGK od sprzętu ogrodniczego bo oryginal w zimie ma probley z iskrą.
    Czarny bak ma te wadę iż pozostawiony rower na sloncu szybko traci paliwo przez odparowanie. Zdecydowanie bym teraz wzial bak typu chrom. Sprzęglo jest marnej jakości ale jeszcze sie nie zuzylo. Po podgrzaniu nie wysprzęgla całkowicie trzeba sobie regulować na bierzaco.
    Dla tych co się zastanawiają to silnik 80cm i 48 wygladaja tak samo nie do odróżnienia. Brak tabliczki znamionowej dodatkowo utrudnia rozpoznanie typu.
    Pozdrawiam
    Jak coś to pisz swireeq@tlen.pl.

    OdpowiedzUsuń
  3. jezdze juz calkiem sporo na tym silniku. Jestem mega zadowolony. Podzespoly silnika sa slabej jakosci. Najlepiej jak sie samemu ulepszy jakl najwiecej rzeczy np. wydech jak na blogu.
    Ja ulepszylem cdi z lepsza fajka gaznik od sky hawka. polecam koniecznie zmienic lanuch na orginalny lzejszy ja kupilem did bo ten chinski to badziew stulecia. Teraz mam znacznie nizsze spalanie a opory jak przy jezdzie rowerem na chinskim lancuchu daleko niezajade takie ciezkie opory toczenia. Nalezy wzmocnic zabezpieczy nyple zeby sie nieodkrecaly ci szprychy przez wibracje silnika. Duzo czesci znacznie lepszych mozna kupic z ebay z stamtad mam lepsze cdi i fajka i przewodem usa daje mi lepsze odpalanie i wodoszczelnosc podaczas jazdy w deszcz no i fajka mocniejsza to iskra zawesze jest.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam jak taki silnik w rowerze wygląda ze strony prawnej i jak ewentualnie się bronic gdyby policja się doczepiła.Przepraszam ze pisze tu ale nie wiem gdzie napisać a jestem zainteresowany taka modyfikacja roweru z góry dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie jak docierać silnik spalinowy ja mam 80 ile km trzeba zrobić jaką prędkością jeździć ile taki motorek spali paliwa

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwsze 80km do 25km/h i mieszanka 1:16 , od 80km do 200km do 35km/h i na mieszance 1:20 , od 200km do 500km na 1:25 i mozna juz testować vmax a potem już 1:30(na mineralnych lub nawet 1:40 (ale to tylko na olejach synteyucznych i półsyntetycznych). C.d olei polecam na docoeranie olej pół lub syntetyczny , a po docieraniu najtańszy olej mixol S. Na początku spalanie moze byc nawet 3-6l/100 , ale po 500km normuje sie na ok. 2l/100

    OdpowiedzUsuń