czwartek, 7 marca 2013

Montaż silnika spalinowego w rowerze

Montaż chińskiego silnika rowerowego jest dość prosty. W załączonej instrukcji w miarę jasno jest wszystko opisane, jeśli ktoś chociaż trochę zajmuje się majsterkowaniem, to bez większych problemów sam zamontuje ten silnik. W komplecie znajduje się wszystko co jest potrzebne, a więc silnik, gaźnik, zębatka, łańcuch, zbiornik paliwa, kranik, świeca, moduł zapłonowy, tłumik, osłona łańcucha, napinacz łańcucha, manetki, instrukcja itd. Taki komplet przeznaczony jest do rowerów z ramą 26” o grubości 25 mm, ale można go założyć też do innych rowerów.
Ja zamontowałem go do stosunkowo starego roweru GRAND Kross Mountain City. Rower raczej z niższej półki, ale jestem z niego zadowolony.W zasadzie nie natrafiłem na żadne trudności z wyjątkiem drobnych przeróbek związanych z grubością ramy. Silnik ma dodatkowe mocowanie w takich przypadkach, trzeba tylko wywiercić otwór w odpowiednim miejscu. Poza tym musiałem dorobić samemu blaszki mocujące zbiornik paliwa, oraz moduł zapłonowy, co też wynikało z grubszej ramy w tym modelu roweru. Tak czy inaczej, na zamontowanie wszystkiego na spokojnie, trzeba poświęcić przynajmniej jeden cały dzień. Najważniejsza sprawa to zamocowanie silnika w odpowiedniej płaszczyźnie, a więc tak, żeby z tyłu była łatwa możliwość założenia i ewentualnie zdemontowania gaźnika. Co jakiś czas trzeba czyścić filtr powietrza, więc dobrze by było zamocować wszystko tak, żeby w razie potrzeby nie trzeba było odkręcać całego silnika. Następna rzecz to tłumik, który wychodzac z silnika musi minąć ramę i zmieścić się między lewą korbą. Jest możliwość wygięcia rury wydechowej (odkręconej od silnika), żeby dopasować szczegóły, ale dobrze jest to wcześniej sprawdzić zanim przykręci się silnik, zwłaszcza przy opcji gdzie trzeba wiercić otwór w ramie.Trzeba więc silnik poprzymierzać pod różnym kątem do przodu i do tyłu, aby wybrać najlepsze położenie. Reszta rzeczy jest bardzo prosta, wystarczy dokładnie czytać instrukcję i po kolei montować poszczególne elementy. Mocując silnik dobrze jest podłożyć jakąś cienką, ale zarazem wytrzymałą gumę, żeby silnik nie dotykał bezpośrednio do ramy, można dzięki temu zredukować wibracje pracującego silnika. Jest też trochę zabawy z osłoną łańcucha, żeby łańcuch o nią nie tarł i żeby ją dopasować do ramy roweru. Jest zrobiona z miękkiego materiału, więc łatwo w niej wycinać to co potrzeba, w moim przypadku musiałem wyciąć kawałek blachy w miejscu błotnika. Po zamontowaniu wszystkiego dobrze by było sprawdzić czy dobrze wysprzęgla, a więc zablokować zaciągnięte sprzęgło (jest taki przycisk) i spróbować pojechać na pedałach, czy nie ma za dużego oporu, czy w miarę lekko wszystko pracuje. Do wszystkiego warto dokupić przepływowy filtr paliwa, którego nie ma w zestawie.
W samym rowerze jako takim wymieniłem przedni widelec na amortyzowany najnizszej klasy. Chodzi o to, żeby amortyzował wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, ma to bardzo duży wpływ na komfort jazdy. Dodatkowo założyłem sztycę amortyzowaną pod siodełko, co też poprawia jazdę. Tylnią oponę warto założyć w miarę mozliwości szerszą i wytrzymałą, ciśnienie w kołach też warto mieć nieco większe, ponieważ rower staje się sporo cięższy, oczywiście ciśnienie zgodnie z zaleceniami producenta opony. Najważniejsza sprawa to hamulce, dobrze wyregulować, zmienić klocki na nowe, ewidentnie spada ich skuteczność przy takiej masie roweru.


6 komentarzy:

  1. Czy mógłbym prosić o przesłanie mi instrukcji montażu bo niestety takiej od sprzedającego nie otrzymałem na adres 501537680@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam problem z zasprzeglaniem.Zalacylo sie na stale i nie mozna tego wylaczyc.Co moglo sie stac? Prosze o porade na 793598432 lub czeslawczarnoba@gmail.com Bede b.zobowiazany.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam problem z zasprzeglaniem.Zalacylo sie na stale i nie mozna tego wylaczyc.Co moglo sie stac? Prosze o porade na 793598432 lub czeslawczarnoba@gmail.com Bede b.zobowiazany.

    OdpowiedzUsuń
  4. jak podłączyć kabel niebieski i czerwony.? Do czego się to podłancza?

    OdpowiedzUsuń
  5. Można prosić o przesłanie instrukcji po polsku bo od sprzedawcy dostałem angielska wersjie

    OdpowiedzUsuń
  6. Instrukcje proszę przesłać na podany adres: apiechowiak429@gmail.com

    OdpowiedzUsuń