Montaż chińskiego silnika rowerowego
jest dość prosty. W załączonej instrukcji w miarę jasno jest
wszystko opisane, jeśli ktoś chociaż trochę zajmuje się
majsterkowaniem, to bez większych problemów sam zamontuje ten
silnik. W komplecie znajduje się wszystko co jest potrzebne, a więc
silnik, gaźnik, zębatka, łańcuch, zbiornik paliwa, kranik,
świeca, moduł zapłonowy, tłumik, osłona łańcucha, napinacz
łańcucha, manetki, instrukcja itd. Taki komplet przeznaczony jest
do rowerów z ramą 26” o grubości 25 mm, ale można go
założyć też do innych rowerów.
Ja zamontowałem go do stosunkowo
starego roweru GRAND Kross Mountain City. Rower raczej z niższej
półki, ale jestem z niego zadowolony.W zasadzie nie
natrafiłem na żadne trudności z wyjątkiem drobnych przeróbek
związanych z grubością ramy. Silnik ma dodatkowe mocowanie w
takich przypadkach, trzeba tylko wywiercić otwór w
odpowiednim miejscu. Poza tym musiałem dorobić samemu blaszki
mocujące zbiornik paliwa, oraz moduł zapłonowy, co też wynikało
z grubszej ramy w tym modelu roweru. Tak czy inaczej, na zamontowanie
wszystkiego na spokojnie, trzeba poświęcić przynajmniej jeden cały
dzień. Najważniejsza sprawa to zamocowanie silnika w odpowiedniej
płaszczyźnie, a więc tak, żeby z tyłu była łatwa możliwość
założenia i ewentualnie zdemontowania gaźnika. Co jakiś czas
trzeba czyścić filtr powietrza, więc dobrze by było zamocować
wszystko tak, żeby w razie potrzeby nie trzeba było odkręcać
całego silnika. Następna rzecz to tłumik, który wychodzac z
silnika musi minąć ramę i zmieścić się między lewą korbą.
Jest możliwość wygięcia rury wydechowej (odkręconej od silnika),
żeby dopasować szczegóły, ale dobrze jest to wcześniej
sprawdzić zanim przykręci się silnik, zwłaszcza przy opcji gdzie
trzeba wiercić otwór w ramie.Trzeba więc silnik
poprzymierzać pod różnym kątem do przodu i do tyłu, aby
wybrać najlepsze położenie. Reszta rzeczy jest bardzo prosta,
wystarczy dokładnie czytać instrukcję i po kolei montować
poszczególne elementy. Mocując silnik dobrze jest podłożyć
jakąś cienką, ale zarazem wytrzymałą gumę, żeby silnik nie
dotykał bezpośrednio do ramy, można dzięki temu zredukować
wibracje pracującego silnika. Jest też trochę zabawy z osłoną
łańcucha, żeby łańcuch o nią nie tarł i żeby ją dopasować
do ramy roweru. Jest zrobiona z miękkiego materiału, więc łatwo w
niej wycinać to co potrzeba, w moim przypadku musiałem wyciąć
kawałek blachy w miejscu błotnika. Po zamontowaniu wszystkiego
dobrze by było sprawdzić czy dobrze wysprzęgla, a więc zablokować
zaciągnięte sprzęgło (jest taki przycisk) i spróbować
pojechać na pedałach, czy nie ma za dużego oporu, czy w miarę
lekko wszystko pracuje. Do wszystkiego warto dokupić przepływowy
filtr paliwa, którego nie ma w zestawie.
W samym rowerze jako takim wymieniłem
przedni widelec na amortyzowany najnizszej klasy. Chodzi o to, żeby
amortyzował wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, ma
to bardzo duży wpływ na komfort jazdy. Dodatkowo założyłem
sztycę amortyzowaną pod siodełko, co też poprawia jazdę. Tylnią
oponę warto założyć w miarę mozliwości szerszą i wytrzymałą,
ciśnienie w kołach też warto mieć nieco większe, ponieważ rower
staje się sporo cięższy, oczywiście ciśnienie zgodnie z
zaleceniami producenta opony. Najważniejsza sprawa to hamulce,
dobrze wyregulować, zmienić klocki na nowe, ewidentnie spada ich
skuteczność przy takiej masie roweru.
Czy mógłbym prosić o przesłanie mi instrukcji montażu bo niestety takiej od sprzedającego nie otrzymałem na adres 501537680@wp.pl
OdpowiedzUsuńMam problem z zasprzeglaniem.Zalacylo sie na stale i nie mozna tego wylaczyc.Co moglo sie stac? Prosze o porade na 793598432 lub czeslawczarnoba@gmail.com Bede b.zobowiazany.
OdpowiedzUsuńMam problem z zasprzeglaniem.Zalacylo sie na stale i nie mozna tego wylaczyc.Co moglo sie stac? Prosze o porade na 793598432 lub czeslawczarnoba@gmail.com Bede b.zobowiazany.
OdpowiedzUsuńjak podłączyć kabel niebieski i czerwony.? Do czego się to podłancza?
OdpowiedzUsuńMożna prosić o przesłanie instrukcji po polsku bo od sprzedawcy dostałem angielska wersjie
OdpowiedzUsuńInstrukcje proszę przesłać na podany adres: apiechowiak429@gmail.com
OdpowiedzUsuń