niedziela, 14 września 2014

Nowy Cylinder

Tak jak pisałem w poprzednim poście, zakupiłem nowy cylinder (130zł z przesyłką). Wymiana dziecinnie prosta, odkręca się świecę i cztery nakrętki głowicy. Potem zdejmuje się głowicę, uszczelkę głowicy, cylinder, uszczelkę pod cylindrem oraz demontuje tłok. Żeby wyjąć tłok, trzeba wyciągnąć dwie zapinki ze sworznia tłoka, wypchnąć sworzeń i mamy całość zdemontowaną. W komplecie z cylindrem dostajemy nowy tłok, pierścienie, sworzeń z zapinkami, uszczelkę pod cylinder i uszczelkę pod głowicę. Montaż wygląda odwrotnie: na spód uszczelka pod cylinder, na wystający z silnika korbowód zakładamy tłok i przeciągamy przez niego sworzeń, który blokujemy z dwóch stron zapinkami. Potem na szpilki silnika nakładamy cylinder, ściskamy palcami pierścienie, żeby wcisnąć tłok do cylindra, następnie uszczelka głowicy, głowica i dokręcenie głowicy śrubami. Bez problemu w pół godziny można zdemontować stary cylinder z tłokiem i założyć nowy. Jak już zrobiłem z cylindrem, to postanowiłem sprawdzić jak się będzie sprawował silnik z gaźnikiem K60B. Zrobiłem taką redukcję z kawałka blachy, ponieważ K60B ma inne mocowanie. Silnik odpalił, przejechałem z tym gaźnikiem jakieś 50 km i w sumie miałem go zostawić, ale trzeba by było przerabiać króciec gaźnika (rura między gaźnikiem a cylindrem). Silnik ładnie odpalał, był mocny, ale późno reagował na gaz i nie dało się ustawić wolnych obrotów. Trzeba by było skrócić króciec, albo dorobić z kawałka rurki. Ponieważ nie dysponuje odpowiednimi narzędziami (np spawarka) porzuciłem temat i założyłem oryginalny gaźnik. W trakcie jazdy zauważyłem wyciek oleju spod głowicy, jakaś nieszczelność, dokręciłem bardziej nakrętki i wtedy po odpaleniu pękła mi głowica:) Ewidentnie mój błąd, musiało być nierównomiernie przykręcone. Nowa głowica z uszczelką 30zł. Żałuję, że nie robiłem zdjęć z naprawy, bo bym teraz wrzucił na bloga i opisał co i jak, ale jak tego zajeżdżę to już się o to postaram.





Po wymianie głowicy rozpocząłem dalszą  jazdę i docieranie nowego cylindra. Oliwę zmieniłem na półsyntetyczny SIL-OIL z Castoramy,bo jest tańszy i mam bliżej. Zobaczę jak się będzie dalej sprawował. Na dzień dzisiejszy przejechane jest prawie 485km na nowym cylindrze, więc prawie jest dotarty. Reszta silnika ma w sumie przebieg nieco ponad 2000km. Z tego wnioskuję, że najsłabszy element silnika to cylinder, nie licząc linki gazu,która kiedyś mi się zerwała, ale to szczegół. Planuję zalewać więcej oleju do paliwa, np. tak jak przy docieraniu 1:16 przez cały czas, niech ten silnik pływa w oleju. Nie przeszkadza mi to, że kapie z rury wydechowej, że świeca mokra, jeśli ładnie odpala, nie przymula i mało pali to raczej więcej oleju mu nie zaszkodzi,a może znacząco wydłuży żywotność. Reszta sprzętu na razie działa, łańcuch  jak jest nowy to się rozciąga i trzeba go napinać co jakiś czas, ale potem  jest z nim spokój.

25 komentarzy:

  1. Ja mam w tej chwili świeżo kupiony nowy silniczek, drugi już w mojej karierze i też jestem podczas docierania ;)

    Ja zakupiłem 50cc bo większej pojemności do rowera mi nie potrzeba przy mojej masie 60kg.

    Aktualnie spalanie na mieszance 1:16 mam około 2L więc nie jest źle puki co :D

    Mi w poprzednim silniku też przepuszczała pod koniec głowica to odkręciłem ją i na silikon taki czerwony do silnika dałem i dało radę jakoś jeździć dalej lecz silnik umierał od razu cały, sprzęgło, linki, cylinder i pierścienie :D

    Ja używam olej półsyntetyczny 2t, jest dosyć gęsty jak przystało na półsyntetyka więc smarowanie jest odpowiednie, nie przesadzam z długością jazdy i prędkość jazdy zwiększam stopniowo względem przebiegu silnika ;)

    Aktualnie tak około 27km/h max jeżdżę bo około 400km mam na liczniku :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam jaki dać zastępczy cylinder ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja założyłem taki sam jak był, ale myślę nad tym, żeby dopasować od jakiegoś innego sprzętu np. skutera, żeby był żywotniejszy. Musiałyby się zgadzać różne wymiary, rozstaw śrub itd.

      Usuń
    2. Czesc, równiez posiadam rower z tym silnikiem , moim zdaniem zatarcie cylindra nie było spowodowane słaba jakoscia komponentu a tym iz nagar z tłoka mógł sie oderwac i to własnie to spowodowało zatarcie. Moj silnik ma przejchane 1100km cyklicznie usowam nagar z denka tłoka i nic złego sie nie dzieje, ostatnio kupiłem na ebuy gaznik do tego silniczka za 69zł i darmowy kosz przesyłki z chin ,:)róznica ogromna , oryginalny gaznik daje zła proporcje mieszanki paliwowo powietrznej zas gaznik ktory zakupiłem daje odpowiednia , swieca ma teraz kolor kawowy spalanie spadło z 3l na 1,9l na setke i zero nagaru na tłoku.Ten silnik wcale nie jest taki awaryjny , moj znajomy ma juz 6tys nabite i absolutnie zadnych napraw...Co do samego gaznika to podaje link http://www.ebay.pl/itm/High-Performance-Racin-Carburetor-49cc-to-80cc-2-Stroke-Engine-Motorized-Bicycle-/221449771314?pt=AU_Motorcycle_Parts_Accessories&hash=item338f6f5932
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Cześć, nagar nie bardzo, bo jeździłem na całkowicie syntetycznym oleju i po rozkręceniu silnik był czysty, bez nagaru i innych osadów. Z gaźnikiem dobry pomysł, może się skuszę i sobie taki kupię. Czy ten znajomy co przejechał ponad 6 tys. to przypadkiem nie ma silnika Sky Hawk? Jest bardzo podobny do tego, zwykle koloru czarnego, ale jest wykonany z lepszym materiałów, jest droższy, a producent przewiduje dla niego żywotność 5 tys.km,a potem wymiana cylindra. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. kolega posiada zwykły chiński silniczek , skyhawk to dokladnie ten sam silnik tyle ze tu mamy inna nazwe i marketing ale ludzie daja sie nabrac i kupuja ten ''drozszy'' bo mysla ze jest lepszy :) Co do gaznika to warto kupic ten z ebuy , warto tez zmienic tłumik , ja obecnie mam tłumik od jawki i przypływ mocy jest ogromny
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b6dcef56e191c9d.html moja maszynka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow, ale sprzęt, prawdziwy motorower normalnie :D dwuosobowy.
      Dałbyś radę wstawić film jak brzmi z takim wydechem? strasznie mnie to ciekawi :D

      Usuń
    2. a, no i nie przeważa ci ten wydech na lewo? Przecież to duże ciężkie bydle jest! pewnie waży z pół tego co rower

      Usuń
  6. witam ja jestem kolega co ma przejechane 6000km na orginalnym chinskim silniczku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć. Jaki olej stosujesz i w jakiej proporcjì? Pozdrawiam

      Usuń
  7. WItam!
    Swietnie, że ktoś wpadł na pomysł, aby prowadzić bloga o rowerach z silnikami spalinowymi!
    Mam zamiar w najbliższym czasie zainwestować w ten zestaw, ale na początku chciałbym się spytać o dwie rzeczy:
    1. Czy silnik do roweru można zainstalować w rowerze z hamulcem typu "torpedo"? mam rower romet "jubilat" i korci mnie, by sprawdzić jak by się silnik spisywał w nim, fakt, nie ma amortyzatorów, ale będę się poruszał powoli po mieście, więc...
    ewentualnie mogę pomyśleć o instalacji w moim downhillu...
    2. Jakieś porady przy montowaniu i przy obsłudze roweru? Czego nie robić? O czym pamiętać? Jak konserwować silnik by przetrwał jak najdłużej?
    Z góry dziękuję za odpowiedź! ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, przy montażu warto zmienić nakrętki na samokontrujące i jest spokój. Silnik tak usytuować, żeby dało się odkręcić gaźnik lub filtr w razie potrzeby. Jeśli sprzęgło daje opory to w którymś moim poście opisałem jak wyregulować i przy okazji można dać trochę smaru na zębatki. Lać dobry olej (ja leje cały czas ilość w proporcji jak przy docieraniu), nie przeciążać silnika, pod większe wniesienia dobrze jest dopedałować, a gazu dodawać tyle, żeby lekko się jechało. Uważam też, że prędkość ponad 30km/h nawet po dotarciu jest szkodliwa dla tego silnika. Po wymianie cylindra, jeżdżę 25-30km/h. O ile moje zabiegi wydłużą żywotność to dopiero się okaże, teraz mam zrobione około 1200km.

      Usuń
  8. jubilat jest skłądaną damką więc będzie trzeba przeróbek( bo silnik jest pod klasyczne ramy), no i zapewne uczyni go to nieskładalnym, pozatym taka rama jest dość mało sztywna.
    Ale torpedo mysle że byłoby dobrym pomsyłem, czasem jak naciskam sprzęgło to zostaje mi tylko hamulec w prawej ręce a tak mógłbym hamować jeszcze pedałami.
    Co prawda torpedo ponoc przegrzewają się od długotrwałego hamowania np z górki. Ale to chyba nie ma znaczenia przy jezdzie miejskiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a i wazna sprawa co do montazu to mocno prykrecic silnik do ramy,żeby nie wpadał w wibracje. Mi od zbyt lekkiego przykręcenia zgilotynowało szpilki mocujące do ramy i musiałem do slusarza iść. Generalnie te srubki sie beda odkrecac wiec trzeba konrolowac i patrzec czy silnik nie ,,lata" można też pod łączenia dać taką podkładkę ze starej dętki to mniej wibracji bedzie szło na rame. Do silnika masz instrukcje i tam chyba jest napisane coś o konserwacji. Wiem że trzeba nałożyć smar w kilku miejscach, przy sprzęgle, na zębatkach pod prawą pokrywą i chyba od góry tam gdzie jest ten uchwyt linki sprzęgła.

      Usuń
    2. Dzięki wielkie!
      Dostałem już paczkę z silnikiem i w ten weekend zabiorę się za montaż... albo jubilat, albo rowero-shopper...
      W każdym razie, jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia...
      Jak wygląda regulacja gaźnika? Bo chyba tylko tego nie było w instrukcji... ^^'

      Usuń
  9. nie wygląda, ten gaznik jest nieregulowalny. Jedynie sobie wolne obroty możesz ustawić tą śrubką ze sprężynką. Ustawiasz tak na słuch żeby silnik nie wył i wsio

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja wole mieć wszystkie czesci orygninalne a nie jak tu ktos napisal ze ma inny gaznik bez sensu zrobil ...

    OdpowiedzUsuń
  11. tak wyglada moj bzyk teraz http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/810522b297c5ca2d.html jak ktos ma jakies pytania gg-3107533 fajnie by zoorganizowac zlot tego typu pojazdow ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92c2ea6056e0c302.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36ee743c476a6155.html

    OdpowiedzUsuń
  13. https://www.youtube.com/watch?v=hht4SwB4uoI filmik z rowerkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, mam pytanko do autora. Wspominałeś że sprawdziłeś gaźnik K60B. Mógłbyś bardziej przybliżyć jak połączyłeś tan gaźnik z silnikiem? Zamówiłem taki gaźnik, ponieważ w oryginalnym pływak stał się nieszczelny i nie można go dokupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby podłączyć gaźnik K60B trzeba dorobić króciec. Miałem taką możliwość żeby zrobić odlew ze stali w masie żaroodpornej, ale dużo przy tym było roboty, króciec musiał z jednej strony mieć końcówkę pasującą do silnika, a z drugiej do gaźnika. Po szlifnięciu otworów mocujących w gaźniku K60B dało się go przykręcić bezpośrednio do silnika, ale nie dało to dobrych rezultatów,nie pamiętam w czym był problem,króciec musi być. Ważna jest też długość króćca, ma to wpływ na wiele rzeczy takich jak moc, spalanie, reakcja na dodawanie gazu. Ten, który ja dorobiłem na wyczucie, powodował, że silnik odpalał,był mocniejszy, ale reagował na dodanie gazu z opóźnieniem. Nie mogłem też ustawić wolnych obrotów, po przejechaniu kilkuset kilometrów zmieniłem na oryginalny. Wyglądało na to, że mój króciec był trochę za długi i dlatego takie objawy.

      Usuń
  15. Witam,gdzie można dokupić cylinder wraz z tłokiem i pierścieniami do silnika 50 cm3?

    OdpowiedzUsuń